Skip to main content

Itxaropen matematiko Eduki-taula Kalkulua probabilitate banaketa diskretu baterako | Kalkulua probabilitate banaketa jarraitu baterako | Itxaropen matematikoaren propietateak | Kanpo loturak | Nabigazio menuaWikiliburuetanItxaropen matematikoa eta bariantza

Probabilitate-teoria


zorizko aldagaibatezbestekoprobabilitateen araberazorizko saiakuntzabatez bestekoprobabilitate-banaketaparametrobatezbesteko aritmetiko sinplearenMatematikanneurri-teoriatikerabakien azterketanZorizko jokoetanSan Petersburgo paradoxanAllaisen paradoxanzorizko aldagaiakBi dado bota eta puntuen baturarendentsitate-funtzioazorizko aldagaia










(function()var node=document.getElementById("mw-dismissablenotice-anonplace");if(node)node.outerHTML="u003Cdiv class="mw-dismissable-notice"u003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-close"u003Eu003Ca tabindex="0" role="button"u003Eⓧu003C/au003Eu003C/divu003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-body"u003Eu003Cdiv id="localNotice" lang="eu" dir="ltr"u003Eu003Cul class="gallery mw-gallery-packed-overlay"u003Enttu003Cli class="gallerybox" style="width: 1102px"u003Eu003Cdiv style="width: 1102px"u003Entttu003Cdiv class="thumb" style="width: 1100px;"u003Eu003Cdiv style="margin:12.333333333333px auto;"u003Eu003Ca href="/wiki/Atari:Hezkuntza/Lehiaketak"u003Eu003Cimg alt="Banner-uda-2019.gif" src="//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Banner-uda-2019.gif" decoding="async" width="1100" height="76" data-file-width="1600" data-file-height="110" /u003Eu003C/au003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Enttu003C/divu003Eu003C/liu003Enu003C/ulu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003E";());




Itxaropen matematiko




Wikipedia, Entziklopedia askea






Jump to navigation
Jump to search




Bi dado botata suertatzen diren puntuen baturaren probabilitate banaketa: hurrengo jokaldietan denetariko emaitzak izan badaitezke ere (2,2,8,10), epe luzera batez beste itxaron daitekeen emaitza 7 da; 7 da, beraz, itxaropen matematikoa.


Itxaropen matematikoa, esperantza matematikoa edo itxarondako balioa zorizko aldagai baten batezbesteko balioa da, dagozkion probabilitateen arabera kalkulaturik. Intuitiboki, zorizko saiakuntza behin eta berriz errepikatuz epe luzera suertatuko litzatekeen emaitzen batez besteko balioa da, epe luzera itxaron edo espero daitekeen batez besteko emaitza alegia.


Estatistikan maiz erabiltzen den kontzeptua da: probabilitate-banaketa bateko ezaugarri jakingarrienetako bat da, parametro ezezagun gisa hartzen dena eta datuetan baliokide duen batezbesteko aritmetiko sinplearen bitartez zenbatesten dena. Matematikan, neurri-teoriatik formulazio matematiko zorrotza du eta, aldi berean, maiz erabiltzen da problema aplikatuetan, hala nola ekonomia arloko erabakien azterketan. Zorizko jokoetan ere maiz kalkulatzen da, jokalari batek jokaldi bateko batezbesteko emaitza jakiteko. Erabaki eta jokoen eremu horietako paradoxa zenbaitetan ere agertzen da, hala nola San Petersburgo paradoxan eta Allaisen paradoxan. Halaber, baliteke mutur luzeak dituzten probabilitate banakuntzetan ez existitzea.




Eduki-taula





  • 1 Kalkulua probabilitate banaketa diskretu baterako

    • 1.1 Adibidea



  • 2 Kalkulua probabilitate banaketa jarraitu baterako

    • 2.1 Adibidea



  • 3 Itxaropen matematikoaren propietateak

    • 3.1 Aldagai aldaketa lineala


    • 3.2 Zorizko aldagaien batura



  • 4 Kanpo loturak




Kalkulua probabilitate banaketa diskretu baterako |


Bedi Ωdisplaystyle Omega zorizko aldagaiak hartzen dituen balio ezberdin guztien multzoa. Itxaropen matematikoa honela kalkulatzen da:




μ=E[X]=∑Ωxp(x)displaystyle mu =E[X]=sum _Omega xp(x)


Adibidea |


Bi dado bota eta puntuen baturaren itxaropen matematikoa honela kalkulatzen da. arestiko formulan adierazten den bezala x (puntuazioak) eta p(x) (probabilitateak) hurrenik hurren bidertuz eta emaitzak batuz:









































x
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
batura
p(x)
1/36
2/36
3/36
4/36
5/36
6/36
5/36
4/36
3/36
2/36
1/36
1
xp(x)
2/36
6/36
12/36
20/36
30/36
42/36
40/36
36/36
30/36
22/36
12/36
252/36=7

Ondorioz, bi dado botata, puntuazioen itxaropen matematikoa 7 da.



Kalkulua probabilitate banaketa jarraitu baterako |




Irudiko dentsitate-funtzioan probabilitate gehiena 0tik gertuko balioetan biltzen da eta gutxiena 3tik gertu. Beraz, itxaropen matematikoa gertuago dago 0tik 3tik baino: E[X]=1.


Bitez Ωdisplaystyle Omega zorizko aldagaiak hartzen duen balioen tartea eta f(x) probabilitate banaketa definitzen duen dentsitate-funtzioa. Itxaropen matematikoa honela kalkulatzen da:


μ=E[X]=∫Ωxf(x)dxdisplaystyle mu =E[X]=int _Omega xf(x)dx


Adibidea |


Likido batean litroko dagoen substantzia-kopurua (mg) probabilitate-banaketa honen araberakoa da (ikus alboko irudia):


f(x)=23−29x ;  0<x<3displaystyle f(x)=frac 23-frac 29x ; 0<x<3

Honela kalkulatzen da itxaropena:


μ=E[X]=∫03x(23−29x)dx=1displaystyle mu =E[X]=int _0^3xBig (frac 23-frac 29xBig )dx=1


Itxaropen matematikoaren propietateak |



Aldagai aldaketa lineala |


X zorizko aldagaia izanik, Y=aX+b aldagai aldaketa lineala egiten bada:


E[Y]=aE[X]+bdisplaystyle E[Y]=aE[X]+b




Zorizko aldagaien batura |


X1, X2, ...,Xn zorizko aldagaiak izanik, horien baturaren itxaropena horien itxaropenen batura da:


E[X1+X2+…+Xn]=E[X1]+E[X2]+…+E[Xn]displaystyle E[X_1+X_2+ldots +X_n]=E[X_1]+E[X_2]+ldots +E[X_n]


Kanpo loturak |





Wikiliburuetan liburu bat dago honi buruz:
Itxaropen matematikoa

  • Itxaropen matematikoa eta bariantza, Gizapedian.

(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.log.warn("Gadget "ErrefAurrebista" was not loaded. Please migrate it to use ResourceLoader. See u003Chttps://eu.wikipedia.org/wiki/Berezi:Gadgetaku003E."););


"https://eu.wikipedia.org/w/index.php?title=Itxaropen_matematiko&oldid=6687251"(e)tik eskuratuta










Nabigazio menua

























(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.036","walltime":"0.073","ppvisitednodes":"value":168,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":2267,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":964,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":9,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":288,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 12.450 1 Txantiloi:Wikiliburuak","100.00% 12.450 1 -total"," 66.70% 8.304 1 Txantiloi:Sister"," 38.64% 4.810 1 Txantiloi:Albo_kutxa"],"cachereport":"origin":"mw1254","timestamp":"20190726000845","ttl":2592000,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"Itxaropen matematiko","url":"https://eu.wikipedia.org/wiki/Itxaropen_matematiko","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q200125","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q200125","author":"@type":"Organization","name":"Contributors to Wikimedia projects","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2009-02-02T16:44:29Z","dateModified":"2019-02-23T12:12:03Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Twodice.svg"(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":138,"wgHostname":"mw1275"););

Popular posts from this blog

Canceling a color specificationRandomly assigning color to Graphics3D objects?Default color for Filling in Mathematica 9Coloring specific elements of sets with a prime modified order in an array plotHow to pick a color differing significantly from the colors already in a given color list?Detection of the text colorColor numbers based on their valueCan color schemes for use with ColorData include opacity specification?My dynamic color schemes

Invision Community Contents History See also References External links Navigation menuProprietaryinvisioncommunity.comIPS Community ForumsIPS Community Forumsthis blog entry"License Changes, IP.Board 3.4, and the Future""Interview -- Matt Mecham of Ibforums""CEO Invision Power Board, Matt Mecham Is a Liar, Thief!"IPB License Explanation 1.3, 1.3.1, 2.0, and 2.1ArchivedSecurity Fixes, Updates And Enhancements For IPB 1.3.1Archived"New Demo Accounts - Invision Power Services"the original"New Default Skin"the original"Invision Power Board 3.0.0 and Applications Released"the original"Archived copy"the original"Perpetual licenses being done away with""Release Notes - Invision Power Services""Introducing: IPS Community Suite 4!"Invision Community Release Notes

199年 目錄 大件事 到箇年出世嗰人 到箇年死嗰人 節慶、風俗習慣 導覽選單