Skip to main content

Deflektor სექციების სია გეიმპლეი | რესურსები ინტერნეტში | სქოლიო | სანავიგაციო მენიუგვერდის შემოწმებული ვერსიარეცენზირებულიDeflektorDeflektor Walkthrough, ZX SpectrumDeflektorSID’80s — Back in Time Live London — DeflektorReyn Ouwehand — Deflektor live in CopenhagenOC ReMix #2320: Deflektor 'Cover Your Light' „Main Theme“ by Zero DivisionInlay English Intructionsორიგინალიდან

კომპიუტერული თამაშების ჟანრებიკომპიუტერული თამაშები პლატფორმების მიხედვითკომპიუტერული თამაშების მექანიზმებიAmiga-ს თამაშებიAmstrad CPC-ის თამაშებიAtari ST-ის თამაშებიZX Spectrum-ის თამაშებიNEC PC-8801-ის თამაშებიNEC PC-9801-ის თამაშებიSharp X68000-ის თამაშებიCommodore 64-ის თამაშებივიდეო თამაშები შემუშავებული გაერთიანებულ სამეფოშითავსატეხი ვიდეო თამაშებიIOS-ის თამაშები


თავსატეხიჟანრისვიდეო თამაშიVortex Software1987პანაი კოსტამუსიკაზეGremlin Graphics Software Ltd.1987დეკემბერშიZX Spectrumდიდ ბრიტანეთში1988თებერვალშიესპანეთშიიაპონიაში2012iOSლაზერებისგანსარკისგანენერგიასჟურნალისტებმა1989მუსიკაკომპოზიტორებისთვისარეკვლის კანონებისინგლ.ინგლ.ინგლ.ინგლ.ინგლ.ინგლ.„მოჩვენებები“ინგლ.„მწერი“1988მარტისჟურნალი19901991










(function()var node=document.getElementById("mw-dismissablenotice-anonplace");if(node)node.outerHTML="u003Cdiv class="mw-dismissable-notice"u003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-close"u003E[u003Ca tabindex="0" role="button"u003Eდამალვაu003C/au003E]u003C/divu003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-body"u003Eu003Cdiv id="localNotice" lang="ka" dir="ltr"u003Eu003Cdiv class="layout plainlinks" align="center"u003Eდაუკავშირდით ქართულ ვიკიპედიას u003Ca href="https://www.facebook.com/georgianwikipedia" rel="nofollow"u003Eu003Cimg alt="Facebook icon.svg" src="//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1b/Facebook_icon.svg/14px-Facebook_icon.svg.png" decoding="async" width="14" height="14" srcset="//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1b/Facebook_icon.svg/21px-Facebook_icon.svg.png 1.5x, //upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1b/Facebook_icon.svg/28px-Facebook_icon.svg.png 2x" data-file-width="256" data-file-height="256" /u003Eu003C/au003E u003Cbu003Eu003Ca rel="nofollow" class="external text" href="https://www.facebook.com/georgianwikipedia"u003EFacebooku003C/au003Eu003C/bu003E-ის ოფიციალურ გვერდზე!nu003Cpu003Eu003Cbr /u003Enu003C/pu003Enu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003E";());




Deflektor




მასალა ვიკიპედიიდან — თავისუფალი ენციკლოპედია


12:39, 27 მარტი 2019-ის ვერსია, Otogi(განხილვა | წვლილი)

(განსხ.) ←წინა ვერსია | მიმდინარე შესწორების ჩვენება (განსხ.) | შემდეგი ვერსია→ (განსხ.)






Jump to navigation
Jump to search























Deflektor

Deflektor-intro.gif
დეველოპერ(ებ)ი
დიდი ბრიტანეთის დროშა დიდი ბრიტანეთი Vortex Software
გამომცემელი
დიდი ბრიტანეთის დროშა დიდი ბრიტანეთი Gremlin Graphics Software Ltd.
ესპანეთის დროშა ესპანეთი Erbe Software
ძრავა
კომპაქტ-დისკი, დისკეტა, ციფრული დისტრიბუცია
პლატფორმ(ებ)ი
ZX Spectrum, Amiga, Atari ST, Amstrad CPC, Commodore 64, NEC PC-88, NEC PC-98, Sharp X68000, iOS
ჟანრ(ებ)ი
თავსატეხი
რეჟიმ(ებ)ი
ერთმოთამაშიანი
დიზაინერ(ებ)ი
დიდი ბრიტანეთის დროშა დიდი ბრიტანეთი Costa Panayi
პროგრამისტ(ებ)ი
კოსტა პანაიი
მხატვარი
კოსტა პანაიი
კომპოზიტორი
დიდი ბრიტანეთის დროშა დიდი ბრიტანეთი Ben Daglish

Deflektor — თავსატეხი ჟანრის ვიდეო თამაში, შემუშავებული დეველოპერული კომპანია Vortex Software-ის მიერ 1987 წელს. გეიმდიზაინერი, დეველოპერი და თამაშის მხატვარი არის პანაი კოსტა, მუსიკაზე და თანმხლებ ხმებზე Deflektor-სთვის მუშაობდა ბენ დაგლიში. თამაში გამოუშვეს Gremlin Graphics Software Ltd.-მა 1987 წლის დეკემბერში პლატფორმა ZX Spectrum-ზე დიდ ბრიტანეთში და 1988 წლის თებერვალში კომპანია Erbe Software-მა ესპანეთში. შემდგომში Deflektor პორტირებული იყო და უშვებდნენ ევროპის ქვეყნებში და იაპონიაში. თამაშს გადაამუშავებდნენ და უშვებდნენ რამდენიმე კრებულით შემადგენლობაში, მათ შორის 2012 წელს კრებულის შემადგენლობაში პლატფორმაზე iOS.


სათამაშო სამყარო Deflektor ლაზერებისგან, ბევრი სარკისგან, სამიზნეებისაგან და სხვა ობიექტებისგან შედგება. მოთამაშე მართავს სარკეების განლაგებას და სხვა საგნებს იმისათვის, რომ შეცვალოს სხივის მიმართულება და გადაჭრას მიზნისთვის მისაღწევი ამოცანა. ამასთანავე დამატებითი სირთულეები ჩნდება: ლაზერის წყარო თანდათანობით კარგავს საკუთარ ენერგიას, ზოგიერთ ობიექტივზე სხვისი დაცემა სისტემის გადახურებას იწვევს, სარკეების განლაგება შეიძლება მათზე სხვა ზემოქმედების გამო მოხდეს. თამაშში რამდენიმე დონეა, რომელთა თითოეულის დასაძლევად საჭიროა მიზნის მიღწევა, რაც ხელმისაწვდომს ხდის მიმღებ მოწყობილობას, ზუსტად რაც იწვევს დონის დასასრულს.


სათამაშო პრესა კარგად შეხვდა Deflektor-ს. კრიტიკოსების მიერ ხაზგასმული იყო მისი მაღალი მიზიდვა და ორიგინალობა. ასევე თამაშმა გრაფიკისთვის მიიღო დადებითი გამოხმაურება, სირთულეებმა და სიღრმისეულმა შესწავლამ. ჟურნალისტებმა ვერ ნახეს თამაშში ნათელი ნაკლი, და საბოლოოდ ყველაზე დაბალი შეფასება ხმის ეფექტებმა მიიღო. ამასთანავე Deflektor-ის მელოდიები მაღალი ქულით შეფასდა, და თვითონ თამაშმა რამდენიმე ჯილდო დაიმსახურა.


1989 წელს გამოვიდა სიქველი Mindbender, ზოგიერთი ვერსიით Deflektor 2. Deflektor მან ბევრი კლონი გააკვირვა და გავლენა მოახდინა გეიმდიზაინერების შემოქმედებაზე, მათ შორის თანამედროვეებზეც. თამაშის მუსიკა სრულდება რეტრო-კონცერტებზე და კომპოზიტორებისთვის შთაგონებას წარმოადგენს, მისი პროგრამული რეალიზება განიხილებოდა როგორც მაგალითი დემოსცენის მონაწილეებისთვის.




სექციების სია





  • 1 გეიმპლეი

    • 1.1 სათამაშო სამყარო


    • 1.2 სათამაშო მექანიკა


    • 1.3 ინტერფეისი


    • 1.4 ჯილდოები



  • 2 რესურსები ინტერნეტში


  • 3 სქოლიო




გეიმპლეი |



სათამაშო სამყარო |


სათამაშო სამყარო ორგანზომილებიანია, გამოისახება პერპექტივით მაღლიდან-დაბლა და თავისი სახით წარმოადგენს დონეთა თანმიმდევრობას, რომელთაგან თითოეული ეკრანის ტოლა ზომისაა. მოქმედება ლაბორატორიაში ხდება, რომლის შიგნითაც ბევრი სხვადასხვა ობიექტია, რომელთა შორის ყოველთვისაა ერთი სხივის წყარო და ერთი მიმღები.


მთავარ სათამაშო ელემენტს წარმოადგენს სარკეები, რომელთაგან თითოეული თავისი სახით დისკს წარმოადგენს, რომელიც ლაბორატორიის სიბრტყის პერპენდიკულარულია. მოთამაშეს შესაძლებლობა აქვს ატრიალოს ნებისმიერი სარკე საათის ისრის ან მისი საწინააღმდეგო მიმართულებით. თუ სხივი ხვდება დისკზე, მაშინ ის ან აირეკლება (არეკვლის კანონების მიხედვით), ან გადის მის სიბრტყეზე. შემდეგ მნიშვნელოვან ელემენტს წარმოადგენს მიზნის-კვანძები (თამაშის აღწერა ინგლ. nodes, მიმოიხილება „ქვეთის-ბუშტები“ (ინგლ. blob), რომლებიც ნადგურდება ლაზერის სხივის მოხვედრით. როგორც წესი ყოველ დონეზე არის კედლები, რომელიც ორი სახისაა: შუქის შთამთქმელი და არეკვლადი არეკვლის კანონის მიხედვით.


ზემოთ აღწერილი ელემენტები აუცილებლად მონაწილეობენ დონეზე, მაგრამ მათ გარდა კიდევ სხვა მონაწილე ნაწილაკებია. ზოგიერთი სარკე თავისებურად ტრიალებს (მოთამაშეს მხოლოდ ერთის გაჩერება შეუძლია, მისი საწინააღმდეგო მხარეს ტრიალის მცდელობით). დონეებზე დაბლოკვის რამდენიმე ტიპია, რომლებიც შუქზე განსაკუთრებული სახით მოქმედებენ. ერთ-ერთი მათი გვარობიდან მუშაობს ყოველთვის წყვილში და ასეთი ბლოკები „ატელეპორტებენ“ შუქს, როდესაც ერთ-ერთი დაცემული სხივი ჩნდება სხვა მხრიდამ იმავე კუთხის დაბლა. ზოგიერთი ბლოკი შუქზე მოქმედებს იმ მხრივ რომ დაცემისას მათ შორის ერთი ეწინააღმდეგება და დროთა განმავლობაში დახრის კუთხე შემთხვევით იცვლება. ამის გარდა არსებობს პოლარიზებული ბლოკები, რომლებიც შთანთქავენ სინათლეს მისი მხოლოდ ერთი მხრივ გატარებით. ამასთანავე ისინი შიძლება იყოს როგორც სტატისტიკური, ისევე ბრუნვითი, რომელიც სინათლის მოხვედრის დრო მხოლოდ ბლოკის გარკვეულს პოზიციაზე მოქმედებს.



სათამაშო მექანიკა |


დონეს გასავლელად მოთამაშესგან მოითხოვება, რომ ლაზერის სხივი მოხვდეს წყაროდან მიმღებში. თუმცა თითოეულის დასაწყისში ლაზერი ჩაკეტილია ბარიერით, რომელშიც სხივი ვერ შეაღწევს, ხოლო წინააღმდეგობის მოსაშორებლად მოთამაშემ უნდა გაანადგუროს ყველა სამიზნე-კვანძები.


ლაზერული დადგმა ხასიათდება ენერგიის შენახვის მონაცემებითა და გადატვირთვის დონეთი. ენერგეტიკული რეზერვი შეზღუდულია, ის ბოლომდე ივსება ყველა დონის დასაწყისში ან სიცოცხლის დაკარგვის შემდეგ. თამაშის დროს ლაზერული დადგმა იყენებს ენერგიას და სრული ენერგიისას დახარჯვისას მოთამაშე კარგავს სიცოცხლეს, რაც არსებობის დროს ზღუდავს. ლაზერულ დადგმაზე ამგვარი დატვირთვა მის თერმულ მდგომარეობაზე მოქმედებს (ინგლ. heat), რაც სითბურ ინდიკატორზე აისახება. დონის დასაწყისში დატვირთვის დონე მინიმალურია, მაგრამ თამაშის მიმდინარეობისას გრკვეულ პირობებში ლაზერული დადგმა იწყებს გახურებას, რაც მოქმედებს, მაგალითად, მაშინ როდესაც არეკლილი სხივი ხვდება წყაროზე. ეს სხვა შემთხვევაშიც შეიძლება მოხდეს: თუ სხივს მოხვდება ობიექტის „ეკლები“ (ინგლ. spikes), აგრეთვე ცნობილი როგორც „მინა“ (ინგლ. mine), როდესაც ლაზერის სინათლე გადის ზედმეტად გრძელ გზას, გარკვეულ კედლებში, ბლოკებში და ა.შ მოხვედრისას. თუ სითბური ინდიკატორი მაქსიმუმს აღწევს, მაშინ ხდება გადატვირთვა (ინგლ. overload) და მოთამაშე კარგავს სიცოცხლეს, თუ გადაჭარბებული დატვირთვის პირობები წვეყტს განხორციელებას, მაშინ გადატვირთვის დონე თანდათან მცირდება.


მესამე დონეზე გადასვლისას ჩნდებიან „მოჩვენებები“ (ინგლ. phantoms), სხვა აღწერებში, როგორც „მზის სხივი“ ან „მწერი“), რომლებიც შემთხვევითი გზით ხვდებიან ლაბორატორიაში. თუ მათგან ერთ-ერთი შეეხება სარკეს, შეცვლის მის მდგომარეობას, რამაც შეიძლება შეუშალოს მოთამაშეს. თავის მხრივ მოთამაშეს შეუძლია დაიჭიროს „მოჩვენება“ და ამისთვის დამატებითი ქულები აიღოს თუმცა ამას დრო სჭირდება.


თითოეული დონის გასასვლელად მოთამაშეს სამი სიცოცხლე ეძლევა (თუ მოთამაშე სხვა დონეზე გადავა თავდაპირველად სამი სიცოცხლე მიენიჭება). ქულები იძლევა მიზნის-კვანძების განადგურებისთვის, დონის გასვლის მიხედვით, ხოლო მისი დასრულებისთვის ენიჭებათ დამატებითი ქულები შენახული სიცოცხლისა და დარჩენილი ენერგიისთვის. თუ ცხოვრება სრულდება, მაშინ მოთამაშე აგებს და იმ მომენტისთვის შეგროვილი ქულები შესაძლებელია თამაშის რეკორდების ტაბლოზე მოხდეს (რომელშიც რაოდენობა შეზღუდულია), და შემდგომი თამაში იწყება თავიდან პირველი დონიდან. სულ Deflektor გასასვლელად 60 დონე-ეკრანს სთავაზობს, მსვლელობის მიხედვით სიძნელე იზრდება, რთული ლაბორატორიული ლაბირინთების ხარჯზე და დიდი რაოდენობით შესრულებული ქმედებების მიხედვით გარკვეულ დროში. თამაშში მოცემულია სავარჯიშო ეტაპი, რომელიც შედგება სამი გამარტივებული დონისაგან, სადაც ლაზერს არ შეუძლია გახურება, ხოლო ლაზერულ მოწყობილობას გაცილებით დიდი ენერგიის მარაგი აქვს.



ინტერფეისი |


მართვა რეალიზებულია სათამაშო ეკრანის კურსორიდან, ამასთანავე მოქმედებს ჯოისტიკი და მისი ღილაკი. მოთამაშეს კურსორის გამოძრავება ღილაკი „ცეცხლითაც“ არის შესაძლებელი, საჭიროა მისი ობიექტზე აქტივირება (მაგალითად სარკეზე) და შემდგომ მისით მართვა. ანალოგიურად ხდება ბრძოლა „სხივებზე“: ერთ-ერთ მათგანზე კურსორის დამაგრება ნიშნავს რომ ის „დაჭერილია“ და ვეღარ უშლის ხელს მოთამაშეს[1].



ჯილდოები |


Deflektor 1988 წლის მარტის საუკეთესო თამაშია ჟურნალი Amstrad Action-ის მიხედვით[2]. 1988 წელს Deflektor საუკეთესო თამაშების ასეულში მოხვდა ჟურნალი ACE-ს ვერსიით, სადაც თამაში აღწერილი იყო როგორც უნიკალური, მაგრამ ძალიან ადვილი, რადგან დონის გასავლელად ისიც საკმარისია გამოცადო სარკის ყველანაირი მდგომარეობა. 1990 წელს ჟურნალი Your Sinclair-ის სტატიის ავტორმა დააყენა Deflektor მეშვიდე ადგილზე ცხრა ყველაზე კარგი თავსატეხიდან და ამასთანავე აღწერა ის, როგორც გამორჩეული და დამაინტერესებელი. 1991 წელს ჟურნალში ACE თამაში მოთავსებული იყო საუკეთესო თავსატეხი თამაშის ხუთეულში[3][4].



რესურსები ინტერნეტში |



  • Deflektor(ინგლისური) საიტზე Hall of Light.


  • Deflektor Walkthrough, ZX Spectrum YouTube-ზე, Deflektor // თამაშის გასვლის ვიდეო, გამოქვეყნებული პორტალზე RZX Archive.


  • SID’80s — Back in Time Live London — Deflektor YouTube-ზე.


  • Reyn Ouwehand — Deflektor live in Copenhagen YouTube-ზე.


  • OC ReMix #2320: Deflektor 'Cover Your Light' „Main Theme“ by Zero Division YouTube-ზე.


სქოლიო |




  1. Inlay English Intructions. World of Spectrum. დაარქივებულია ორიგინალიდან - 20150907. წაკითხვის თარიღი: 2016-08-14.


  2. https://archive.org/stream/AmstradAction052/AmstradAction/AmstradAction040#page/n20/mode/1up


  3. http://web.archive.org/web/20160319144922/http://ysrnry.co.uk/articles/completeguidetopuzzlegames.htm


  4. https://gopherproxy.meulie.net/gopher.meulie.net/I/WorldofSpectrum/sinclair/magazines/ACE/Issue41/Pages/ACE4100064.jpg








(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.log.warn("Gadget "ReferenceTooltips" was not loaded. Please migrate it to use ResourceLoader. See u003Chttps://ka.wikipedia.org/wiki/%E1%83%A1%E1%83%9E%E1%83%94%E1%83%AA%E1%83%98%E1%83%90%E1%83%9A%E1%83%A3%E1%83%A0%E1%83%98:Gadgetsu003E."););


მოძიებულია „https://ka.wikipedia.org/w/index.php?title=Deflektor&oldid=3650008“-დან










სანავიგაციო მენიუ


























(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.244","walltime":"0.288","ppvisitednodes":"value":4708,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":26033,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":13466,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":14,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":2296,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 237.083 1 -total"," 72.46% 171.800 1 თარგი:ინფოდაფა_ვიდეო_თამაში"," 69.66% 165.142 1 თარგი:ინფოდაფა"," 20.38% 48.314 166 თარგი:ინფოდაფა/რიგი"," 11.77% 27.900 1 თარგი:სქოლიო"," 6.94% 16.452 5 თარგი:დროშა"," 4.46% 10.567 1 თარგი:Cite_web"," 3.60% 8.541 4 თარგი:ქვეყნის_მონაცემები_დიდი_ბრიტანეთი"," 3.38% 8.011 7 თარგი:Lang-en"," 3.30% 7.828 1 თარგი:Ref-en"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.006","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":628217,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1305","timestamp":"20190526204723","ttl":2592000,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"Deflektor","url":"https://ka.wikipedia.org/wiki/Deflektor","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q3263157","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q3263157","author":"@type":"Organization","name":"Contributors to Wikimedia projects","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2017-01-27T22:22:05Z","dateModified":"2019-03-27T12:39:00Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ka/5/57/Deflektor-intro.gif"(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":138,"wgHostname":"mw1265"););

Popular posts from this blog

Canceling a color specificationRandomly assigning color to Graphics3D objects?Default color for Filling in Mathematica 9Coloring specific elements of sets with a prime modified order in an array plotHow to pick a color differing significantly from the colors already in a given color list?Detection of the text colorColor numbers based on their valueCan color schemes for use with ColorData include opacity specification?My dynamic color schemes

Invision Community Contents History See also References External links Navigation menuProprietaryinvisioncommunity.comIPS Community ForumsIPS Community Forumsthis blog entry"License Changes, IP.Board 3.4, and the Future""Interview -- Matt Mecham of Ibforums""CEO Invision Power Board, Matt Mecham Is a Liar, Thief!"IPB License Explanation 1.3, 1.3.1, 2.0, and 2.1ArchivedSecurity Fixes, Updates And Enhancements For IPB 1.3.1Archived"New Demo Accounts - Invision Power Services"the original"New Default Skin"the original"Invision Power Board 3.0.0 and Applications Released"the original"Archived copy"the original"Perpetual licenses being done away with""Release Notes - Invision Power Services""Introducing: IPS Community Suite 4!"Invision Community Release Notes

199年 目錄 大件事 到箇年出世嗰人 到箇年死嗰人 節慶、風俗習慣 導覽選單